Het gastcollege van Yellow Online ging over SEA en het werd gegeven door 2 SEA specialisten. Ze begonnen kort met wat Yellow Online doet, ze zorgen voor een persoonlijke aanpak in de do (purchase) fase van de customer journey. Bij SEA spelen ze veel in op het zoekgedrag door middel van trends, ze blijven deze trends in de gaten houden via online tools. Ze gaven hierbij enkele voorbeelden van SEA campagnes en het verbaasde mij hoe ver Google Ads kon komen. Google heeft veel partners zoals Marktplaats en in het display netwerk van Google zitten meer dan 2 miljoen websites en video's. Verder werd er veel vertelt over hoe Google Ads werkt, ik had toen mijn certificaat al dus dit deel snapte ik al. Ook lieten ze zien hoe ze een campagne inrichten, dus welke type zoekwoorden ze gebruiken etc.
Daarna werden er nog wat tips gegeven over wat je zeker wel en zeker niet moet doen bij het inrichten van een SEA campagne. Een goede tip vond ik het gebruik maken van een call-to-action in de titel van je advertentie, zo spoor je ze aan een conversie te doen. Verder gingen ze nog in op de verschillende advertentie mogelijkheden, dus search, display, shopping en video. Ze gaven hierbij tips en lieten enkele voorbeelden zien.
Ik vond het een interessant en leerzaam gastcollege, met veel handige tips die ik zal meenemen voor in de toekomst. Ook heb ik geleerd hoe groot Google Ads is, zo wist ik niet dat de zoekmachine van Marktplaats in verbinding staat met Google en dat er meer dan 2 miljoen websites etc. in het display netwerk zitten. Tot slot is het leuk om te vermelden dat ik de winnaar was van de Kahoot quiz die aan het eind werd gedaan.